Design hry

Akkon 1291 je dramatický, obsahový, výpravný larp s emotivní atmosférou. Jde tu o existenciální, etické, mystické i docela obyčejné věci. Ve hře se střetávají různé filosofie, různá etnika, různá náboženství. Život a smrt. Tělo a duše. A především lidé.

Bojování i nějaké násilí proběhne, ale pro milovníky válčení to není typická bojová hra a už vůbec ne bitva. Vzdor přítomnosti řádových rytířů a armádě mamlúků za hradbami. Na druhou stranu se tu bude umírat, nejvíc z našich her. Spíš je to velké drama zasazené do středověku – tedy se spoustou mystiky, romantiky a epiky.

Akkon 1291 je skriptovaná hra, ale postavy mají poměrně velkou svobodu v rozhodování ve většině situací. V klíčových momentech mají tuto svobodu některé postavy. Nemusí řešit, jak je to „správně“, protože žádné „správně“ neexistuje. Některé postavy tuto svobodu nemají, protože jejich osud je silnější než jejich rozhodnutí. Pro koho je jedno nebo druhé důležité – řekěte si o to v přihlašovacím dotazníku nejlépe jednou z krajních možností.

Ve hře se odehrají některé věci, které jsou skriptované a odehrají se bez ohledu na rozhodnutí postav. Ale to je řešené mechanikami tak, že to hráči pochopí.

Postavy mají řadu věcí k řešení, řadu vztahů k odžití, ale mají i prostor pro vlastní „hraní si“, užívání si situace.  Prostě se přeneseme do obleženého Akkonu a tam se ocitneme v těle jedné z postav. Gamističtí hráči si najdou svou postavu, ale bez ohledu na to, čekejte velkou míru imerze u většiny postav. Kdo ji nechcete, řekněte to naplno v přihlášce. Máme i „nízkoimerzní“ postavy, ale je jich nejméně z našich dosavadních her.

Hra Akkon je tak trochu mezi těmi dvěma obrázky. Postavy pro sebe mají velký prostor, ale nemohou změnit zásadní události. Je tedy mnohem skriptovanější naž Krvavé časy, a je i skriptovanější než Albigenští nebo Čistí.

Jsou tu postavy, které si užijí hodně a velké romantiky, ale není jich moc. V tomhle směru je jich méně než v Albigenských a Čistých a mnohem méně než v Krvavých časech. Ale jsou tu, kdo milujete romantické zápletky, můžete si je užít, jen si o ně v přihlášce pořádně řekněte.

Akkon je hra poměrně temná, temnější než Albigenští, hluboká a duchovní.

I v Akkonu se bude tančit (i když méně než v Albigenských nebo Krvavých časech) a budou tu zpívané bohoslužby, temnější a imerznější než v předešlých dvou středověkých hrách.